eeeiii...busuknyer!!!

wah...tajuk!!!
erm...ape yg busuk ni???

JOM IKUTI KISAH INI...


Sewaktu persekolahan…
Malam kenduri buah-buahan oleh pengetua untuk pelajar asrama…
Macam2 da...sumo segar2 belaka…

"Eeeii..busuknyer.." kata AnA…
"Eh2?? Pe yg busuk ni???
Ada yang tak kena ke???" kata Sorg daripada sahabat AnA (A)…
"Tak nak masuk dewan makan la kalau macam ni…bau sampai luar dewan..busuk giler.." kata AnA lagi sambil menutup hidung..
" Ala..ang ni sue...tak de la busuk sgt...tapi rasanya sedap…"kata sorg lagi sahabat AnA (B)…
" wei...boleh tak kalau aku dok kat luar dewan ni je.." kata Ana…
" ang giler ke...nanti pengetua marah baru tau…" kata A…
" ala...jom la try tgk...kot-kot la ang suka…" kata B…
" Betoi sue...sedap...sampai menjilat jari…" kata A..B menarik tangan AnA masuk ke dalam dewan...AnA masih menutup hidung dengan hujung tudung…
" busuk giler…" kata AnA semasa memasuki dewan…
~ ' nasib baik ada buah lain jugak...dah la tak lalu makan durian...benci giler' AnA berbisik di dalam hati…
" ha...duduk sini no…" kata B kepada AnA…
" erm..yela…" kata AnA…
" nah...amik ni...makan tau!" kata A setelah meletakkan pinggan berisi beberapa ulas durian..
"eei...letak la jauh-jauh sikit...busuk la…" kata AnA...masih menutup hidung…
" iskh! Ang ni...rasa la tgk…" kata A..
"ha la...tunggu pe lagi...rasalah!!" kata B…
" betol ke ni sedap???" kata AnA..
" betoi...tak tipu...makan la tengok…" kata B…

AnA mencubit sedikit isi durian dan merasanya…

Satu keajaiban telah berlaku…

"wow!!! Sedap giler!!!" kata AnA…
" hah!! Kan aku dah kata...sedaap!!! Ang tak mau percaya…dah-dah...lepas ni aku tak mau tengok ang dok tutup hidung lagi dah…"kata A..
" wah!! Tak sangka pula aku...walaupun baunya busuk...tapi sedap…"kata AnA..sambil mengambil beberapa ulas isi durian lagi dan menyumbat kedalam mulut…
"hah! Tu la ang..len kali makan apa yang orang lain makan...semuanya berkhasiat! Ang tu je pantang lebih-lebih!" kata B..
" yela..yela...lepas ni aku akan rasa semua yang ampa makan…"kata AnA..
"hah! Macam tu la kawan.."kata A dan B…


~P/S : kepada kawan2 yang tak makan durian...try la..sedap ooo...

Comments

Popular posts from this blog

Tuala wanita , Period Panties dan Tampon

Review SimplySiti Dermagic

Mataku coklat??