~ Ayat-ayat Cinta ~

Bismillah hi rahman ni rahim

All praises belong to Allah Taala and may His choicest mercies and blessing be on His noble Messenger, Nabi Muhammad s.a.w ( Peace be upon him ).

'O our Rabb! Accord to us the coolness of our eyes from our spouses and children, and make us leaders of the pious. Aameen..



Followers

Keep in touch with me, Okey!

sila klik sini ye









  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

my e-days

Wednesday, 7 December 2011

pinjaman_lirik_senyum_malique&najwa


.....SENYUM...
@
dalam bahasa inggeris nyer...



Senyum.... senyum..... senyum...... Senyum........ senyum

< senyum lah sepanjang hayat anda >
......walaupun......


......sekadar.......

< senyum KAMBING jer >

Apa itu SENYUM????
SENYUM merupakan GERAK BIBIR yang ternaik sedikit pada hujungnya yang menggambarkan rasa suka (geli hati@ setuju @sbg) tanpa menggetarkan pita suara (mengeluarkan suara)...
ATAUPUN
secara umumnya....Senyuman merupakan sebuah ekspresi wajah yang dipancarakan seseorang. Dalam setiap senyuman memiliki makna khas tersendiri.

namun....percayakah anda??? ada orang yang tak reti cam ne nak senyum...
caye tak???

*GAMBAR HIASAN

walaupun tak pandai senyum....
tapi tetap mencuba untuk senyum...

Percaya atau tak....kalau kita memancarkan senyuman kita terhadap orang lain...
orang lain akan berasa bahagia...tambah pula kalau si dia yg senyum..


lagi bertambah bahagia...huhuhu....

ape??? tak dgr la...
tak caye???
oo...tak caye yer...
meh kita..
...sambung nyanyi blik...


Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit


*GAMBAR HIASAN

Pasti ramai yg tertanya-tanya...
kenapa bila kita senyum je...
dunia tak da penyakit???
jawapannya mudah!!
sbb....sumo orang bahagia la...

JADI....
JOM LAH KITA...

Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa




Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit


Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit


OK...dah pnjang lebar cite...
meh nak cite kelebihan senyum plak...

nak tau tak....

Senyum merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman yang dapat merangsang seluruh tubuh melaui sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.

 Apabila kita tersenyum, badan turut ‘tersenyum’ dan memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak. Ini sangat bermanfaat dalam mengelakkan tekanan darah yang tinggi ke otak.
...NEXT...

Apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.Apabila kita senyum, sel pembunuh tumor dan virus semulajadi dalam badan akan bertambah selaras dengan pertambahan Gamma-interferon (protein melawanpenyakit), sel T (yang penting untuk sistem pertahanan badan) dan sel B (yang menghasilkan antibodi untuk melawan penyakit).

PERCAYA ATAU TIDAK....

Senyuman yang diakhiri dengan ketawa mengaktifkan bahan kimia badan dan secara tidak langsung merendahkan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, arthritis dan ulser.

WOW!!!! MACAM TAK CAYE JE KAN???

Dalam ajaran Islam, senyum mempunyai kedudukan yang setaraf dengan bersedekah.

Sabda Rasulullah SAW: “Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah.” (HR Tirmizi dan Abu Dzar).

 Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Janganlah kamu meremehkan kebaikan apa pun, walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan wajah yang manis (wajah ceria dan senyuman).” – Hadis Riwayat Muslim.


JADI....
JOM LAH KITA SENYUM...


SUPAYA KITA DAPAT KUMPUL PAHALA "FREE"..
DENGAN HANYA MEMBERI SEDEKAH
MELALUI SENYUMAN...

erm...mudah je kan kawan2??
try la ye...
insyaALLAH... menjadi...

~SaYaNg SuMo~


No comments: