Saturday 3 December 2011

_ucapan ringkas penulis_

kalau semua pembaca blog ni perasan...
cerpen-cerpen yang saya ketengahkan dalam blog ni..
semuanya berkisar tentang muslimah...@ wanita..@ gadis...@girl...@ apa-apa jua panggilan untuk golongan hawa ni...
tengoklah...panggilan pon dah berbeza-beza mengikut individu dalam masyarakat...
berbeza dengan lelaki...
ini menunjukkan taraf wanita ini dijulang tinggi dalam masyarakat...
namun...ada segelintir manusia yang sanggup kembali ke zaman jahilliyah...yang kita dapat lihat pada zaman itu...masyarakat memandang rendah pada golongan hawa...

*Gambar hiasan _kekerasan ke atas golongan yang lemah..(cth : ikutan dri zmn jahiliyah)


 *Gambar hiasan_aktiviti pemerdagangan wanita berlaku...


okey la..kita lupakan emosi amarah itu seketika...
kita balik kepada apa yang saya ingin cakapkan mengenai blog sya...
saya menghasilkan cerpen mengenai wanita ini kerana saya rasa masyarakat perlu sedar betapa pentingnya golongan wanita..saya ni tak cekap dalam penghafalan hadis2 Nabi Muhammad s.a.w...namun sya pernah terbaca satu artikel yang menyatakan rasulullah s.a.w sangat memandang tinggi akan kedudukan wanita...
tetapi sya tidak pula menyatakan wanita lebih baik daripada lelaki..tapi cukup lah dengan meletakkan penghormatan yang tinggi keatas golongan hawa ni...

*Gambar hiasan_penghormatan ke atas golongan hawa..


nak tau lebih lanjut macam mana saya nak merealisasikan matlamat saya ini...
jom...ikuti cerpen-cerpen saya...
sayang sumo...

No comments: