Monday 17 June 2013

Itu bukan Aku...aku bukan sepertinya....

Aku ingin menjadi SITI KHADIJAH Menjalin agung sebuah cinta Menafkahkan hartanya pada FISABILILLAH
Aku ingin sezuhud FATIMAH Akur tanpa jelak setiap perintah
Aku mengagumi dan mahukan kejayaan Gedung ilmu SITI AISYAH
Aku ingin menyelami ketabahan SITI HAJAR Mengendong puteranya yang masih merah Di padang pasir yang merekah
Bukannya wanita penggoda Fitrah dari sejarah SITI ZULAIKHA
Pun jiwaku ingin sekudus RABIATUL ADAWIYAH Tenggelam asyik dalam UBUDIYAH Biar tersingkap segala hijab Dua cinta takkan berpadu dalam satu hati Lantas ku serah cinta ini pada satu perjuangan
Bagai cekalnya hati ZAINAB AL GHAZALI Terluka terseksa terhina terpenjara Terkurung jasad di celahan janji kaku Teguh istiqamah menjunjung akidah dakwah Demi Islam bukannya menyerah galang gantinya
Atau setidaknya aku impikan hidup semulia MARYAM JAMEELAH Berteman pena menongkah kepayahan Roh jihad perlu disemarakkan Dan biarlah aku yang menyemarakkan obornya
Aduhai, meskipun aku hanyalah perawan Yang jiwanya tak sekental ASMA
Belum teruji dengan deraian airmata ATIQAH
Tak mampu tersenyum bagai KHASA yang tabah
Namun relalah aku.. Relalah aku menjadi sayap kiri perjuangan Kan kuteguh menatang amanah ini Mewarisi kegemilangannya SERIKANDI UMMAH
Hanya kerana Islam merindui Kemunculan peribadi mukminah Muslimah mujahidah..
Yang rela mati dalam keunggulan iman Terpanggang indah bagaikan harumnya pusara MASYITAH Jika Islam itu kan kudaulatkan


~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: