puasa jangan tak puasa tau!!

assalamualaikum dan salam sejahtera..

hari ini dah masuk hari yang ke 3 kita berpuasa...

alhamdulillah...dapat jugak kita harungi cabaran-cabaran yang mendatang sepanjang 3 hari ni....

bukan senang tau...kadang-kadang tergugat jugak..

yela...mau taknya...bazaar ada depan mata...

dok nmpak ja pa yang ada..

air liur pulak makin meleleh2...bila tiba waktu petang..hahaha..

dah jadi sasau dah bila naik jam 6.30 ptg..

makanan dihidangkan..ditenung tajam..

jam dinding dibelek2... lama lagi ker...

mesty korang pon serupakan...

mungkin ada yang kata.. " saya kuat iman"

tipulah kalau tak tergugat barang sedikit pon..

kalau tak..takkan la bila balik bazaar..tangan dah penuh dengan makanan...

nafsu...ooo...nafsu...hahaha

sukarkan nak elak dari beli mkanan banyak2..

yela..time tengok sumo berkenan..

rasa mcm nak beli je semua makanan kat gerai2 bazaar tu..hahaha

bila dah tibe time berbuka..

duduk bersama dengan keluarga..

tangan ditadah memohon doa..

mula lah mata di klipok..klipok.. 

dah banyak sgt beli mknan..hahaha

menatang apa nak makan dulu ni..

last2 mak suakan kurma..

makan ni dulu lebih afdal..

lepas makan..

laju je angkat kaki..

pergi masjid...

solat terawih...

harap-harap tahun ni dapat pergi terawih sampai abis..

hanya niat mampu kutitipkan

sedangkan aku tahu...

aku hanyalah wanita biasa....


~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Comments

Popular posts from this blog

Tuala wanita , Period Panties dan Tampon

Review SimplySiti Dermagic

Mataku coklat??