Posts

Showing posts from September, 2013

Gerakan Desa Wawasan

assalamualaikum dan salam sejahtera...

topik kali akan mengupas mengenai Gerakan Desa Wawasan yang telah saya kumpulkan dari beberapa nota kuliah dan buku-buku tentang dasar pembangunan...

gerakan ini dilancarkan pada 4 julai 1996 di Kg. Felcra Seberang Perak Daerah Hilir Perak..

suatu proses untuk membangkitkan kesedaran dan pembangunan sikap penduduk desa ke arah transformasi Luar Bandar. Lebih bersifat Bottom-up..melibatkan penglibatan penduduk dalam proses pembangunan ke arah desa yang lebih maju dan menarik.

Ciri- ciri Desa Maju

Kampung-kampung lebih kompetitif & ada sektor pertanian dan industriPerkampungan tradisional lebih tersusunAda industri kecil & besarAda industriperkhidmatan sebagai pusat pemasaran hasil-hasil desakawasan luar bandar tampak menarikpendapatan lingkungan 80 -90%

usaha yang tersusun telah dibuat secara berterusan untuk menukar sikap penduduk dan budaya pertanian tradisional kepada budaya pertanian komersial dan perindustrian.

Matlamat Gerakan Desa Waw…

Hatiku ada di situ la pulak...

Image
Makan Malam Regimental....Assalamualaikum dan salam sejahtera....Alhamdulillah dh lepas jugak aku terlibat dalam upacara sebegini...hehheheh...Ewah..cakap mcm diri sendiri pulak yang jadi tetamu kan..hahahha..Padahal jadi pelayan je..hahahah...Anyway...Sebenarnya hati aku masih ada kat situ lagi...Tak sabar nye nak tauliah...Nak jugak lalui hidup mcm ni...Tolong la doakan aku dapat tauliah taun 2015 ni kat UM...Aku teringin sgt nak pegi sana...hehehhe...Berbasik kepada kisah aku tadi...memang best sgt2...Walaupun kami hanya hidang makanan je...Tapi pngalaman tu mmg sukar untuk di lupakan la pndek kata..heheheTempat cantik... ( mybe sbb xprnh lgi ke hotel 5 ☆ kan,..jadi perak la pulak)...hahaha..Makanan ada yg sedap...ada yg nmpak tak sedap..mybe sbb diorg sedia selera ikut barat kot..sbb tu la aku tgk tak lalu...Ha? Apa yg sedap tu? Ofcoz la desert dy...Aiskrim ape ntah..aku dpt la jugak rasa sikit2..Alhamdulillah...Sedap sgt..katanya pihak pengurusan makanan hotel tu yg buat sendiri.…

kita sama tapi tak serupa

assalamualaikum dan salam sejahtera...
saya nak kongsikan sedikit perbezaan seorang individu dengan individu yang lain...
ciri-ciri wanita terhebat dan baik-baik...
wanita yang nampak tinggi apabila berdiri, nampak besar apabila dudukfasih berbicaraboleh menahan emosi ketika marahhanya tersenyum ketika orang lain ketawa..jika melakukan sesuatu..dia akan melakukan dan menyelesaikannya dengan baiktaat kepada suamidiam di dalam rumahnyaterhormat di mata kaumnyarendah hati..penuh cinta kasihbanyak anak @ mampu melahirkan zuriat yang banyakakhlak terpujimemenuhi keinginan suami dengan rasa kasih sayang dan hormattidak membuat suami marahpandai mengambil hati suamitidak membuatkan ibubapa menangis kerana sikapnyatidak menderhaka kepada ibubapa dan suamisering menjaga harta suami sepeninggalan suami ciri-ciri wanita yang buruk bila dia tertawa tanpa ada sesuatu yang lucusuka berborak sering mengungkitmengajar suami bertengkarhidup mengadah ke langit (selalu meminta-minta)lemahselalu mencerita…

Naskah Cinta

Image
assalamualaikum dan salam sejahtera...
lama dah tak bukak blog ni...

nak cite sikit..
tadikan terjumpa dengan satu benda tu..comel sgt..
jumpa kat surau..terus berkenan..

ingt nnty nak beli la macam tu..
murah pon murah...
lagi satu kecil je...
sesuai sgt la nak bubuh dalam beg tangan..
kalau ada majlis apa-apa..semua dah ada dalam beg dah kan..

nak tau apa??

' NASKAH CINTA '



cantikkan??

ada macam-macam warna lagi.. baru je lepas search tadi..sebab teruja sgt tgk..

yang ni...boleh jgak  untuk..
- bagi masa kenduri kahwin ke
- masa besday kawan ke
- masa hari tunang ke
- hadiah untuk diri sendiri ke..

kalau kita beri kat orang lain..bila orang baca..dapat jadi saham untuk kita di akhirat nnty..

kita hidup kat dunia ni bukannya lama sangat..semuanya sementara..

jadi apa kata kita guna alternatif ni untuk tambah saham kita..

ape lagi kawan-kawan...jom la beli..hehehe...

~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Bulan syawal dah berlalu... pantasnye,...

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera,..Maaf la kalau cerita ni dah basi....
Bukan pe...kat umah tak leh nak online... opsss...terlepas jugak
Secret I.... hehehhe..
Ok la,,, sya ada satu benda nak bagitau,.. yang rasanya ampa semua kena tau...
Erm...hahahaha...
All about my family.....Ampa tau dak...best la raya ni...semua pakat ada kat umah...rasa macam dah makin meriah ye...Hope taun2 yang akan datang..macam ni lagi...