~ Ayat-ayat Cinta ~

Bismillah hi rahman ni rahim

All praises belong to Allah Taala and may His choicest mercies and blessing be on His noble Messenger, Nabi Muhammad s.a.w ( Peace be upon him ).

'O our Rabb! Accord to us the coolness of our eyes from our spouses and children, and make us leaders of the pious. Aameen..



Followers

Keep in touch with me, Okey!

sila klik sini ye









  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

my e-days

Friday, 27 December 2013

Orang lain sudah...aku?

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Entry malam ni just nak luahkan isi hati kecil ku...
Seyes aku sgt2 jeles dgn kwn2 aku yg dpt kawin awal...

Tambah2 lepas baca blog ni...
http://myraluvherlife.blogspot.com/2011/12/truth.html..

Lagila...
Pemilik blog tu sama umur dgn aku...
Tapi...dpt kahwin msa 19 tahun..
Lagi awal drp aku...
Simple je diorg kawin..tanpa hantaran..juz maskahwin...
Ni yg bertambah minat aku untuk meneruskan hasrat hati ku..
Perasaan nak berkahwin awal tu mmg dah terpahat dlm hatiku ini dari form 2 lgi,,.
Sbb ada satu perasaan yg aku yakin dia jodoh aku...
Tapi... Bila? Mak abah aku bagi ka?

Entah bila la turn aku...

Mmg aku dh lama fikirkan hal ni...
Tapi aku tak pasti ttg jodoh aku..
Malah aku memikirkan keluarga aku yg terlalu mementingkan adat melayu...
Aku rasa agak sukar untuk aku mendapat persetujuan drp kedua ibubpaku..
Dan mmg tak semudah yg disngka..
Sedangkan sebelum ni bila ada je org tnya pasal diriku...
Mak aku akan cepat2 menyatakan " tunggulah dia abis belajar dulu... "
Bila aku dgr ayat mak aku mcm tu...
Aku dah cuak dah...
kompom mak takkan bagi aku ni kawin awal punya...
Aku tahu nak kahwin bukan senang...
Tapi aku rasa cara yg pemilik blog tu buat sangat bagus,..
Aku pun sebenarnya ada niat nak buat mcm tu...
Tapi..tak bleh... kluarga aku amat mementingkan adat...
Jadi, pendek kata banyak benda yg perlu diikuti yg akan menelan banyak belanja..
Sebenarnya,...kalau ikut aku,,,aku tak nak yg terlalu merumitkan keadaan...simple pon cukup la...janji syariat terjaga,..
Aku bukannya baik sangat...tapi tak salah nak cari keberkatan dalam rumah tangga,..
Kalau buat yg grand2 pon..klu tak bahagia wat pa...
Tapi nak wat cam ne..
Aku bukannya ditakdirkan jodoh awal..
Tapi ustaz ckp..takdir boleh ubah..
Yg penting kita usaha...
Aku sentiasa doakan supaya Allah membukakan pintu hati kedua ibubapaku terutamanya untuk menerima keputusan aku untuk berkahwin awal...
Harap2 akan ada keajaiban yg berlaku..
Aku percaya dengan kuasa Allah..
Bila Allah cakap kun fayakun..
Aku percaya Allah tak pernah memungkiri janji..
Aku hanya mampu berdoa..
Robbi yassir wala tuassir robbi tammin fil khair...
Semoga Allah memudahkan segala urusan ku..
Aku tak sanggup lagi hidup dalam melakukan dosa2 kering..
Aku hanya mengharapkan Allah memahami setiap apa yg aku hajati..
Tidak lebih dr itu...
Keranaa aku percaya rezeki itu drp Allah...
Kalau sekali pun aku kawin masa umor 30 ..kalau ditakdirkan Allah tak de rezeki dan keberkatan..tak guna jugak,..
Sbb tu la aku berharap sgt dpt kawin awal..
Sbb bg aku..kawin awal ke lambat ke sama ja klu bab rezeki ni...
Tapi kalau org dh tak restu...takkan aku nak wat jugak...
Sbb tu la...aku sentiasa doa supaya Allah buka mata hati org2 yg aku syg..untuk kebaikan aku..
Salah ka klu aku nak wat benda yg baik? Kalau aku dah bersedia...

No comments: