Posts

Showing posts from October, 2014

Bantu-membantu amalan mulia..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
saya nak minta semua untuk isi borang yang ada kat atas tu ye.. mohon bantu saya..  penting sangat..
Bagi yang dah isi,saya doakan semoga Allah balas jasa tuan-tuan dan puan-puan sampai hari kiamat.. amiin...
sayang semua... :)

~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Abahku, Kenangan indah buatku

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Abah.. Kini, kehilanganmu ku rasai.. tawa dan sendamu masih disini.. kehadiranmu hanya sekali.. kini kau pergi takkan kembali..
Dulu, tangan kasar itu menyentuh pipi.. menghapus sedih, merawat luka.. memujuk kata, membuah bahagia menyambut dengan kasih dan sayang
lewat ku mengerti ketiadaanmu disisi namun.. ku tetap redha akan mimpi ini akan ku minta pada yang Esa supaya tetapkan kami bersama disyurga, haramkanlah neraka ke atas dirinya.
Abah.. ku bisikkan kerinduan tidak terkata mengharap kasih tak kunjung tiba peribadimu, mengamit semua kenangan lama
Sementara cuma, kasih sucimu ku genggam erat tangan kaku itu ku cium penuh nyahdu mengharap esok akan ketemu
Yasin ku atur penuh merdu mengharap pahala mengiringimu menghapus dosamu yang terdahulu mengangkat darjatmu ke arasy yang satu

~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Mesin jahit kesayanganku

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera. ..
Hari ini saya hendak menceritakan tentang my newborn sewing machine yang baru saya beli baru-baru ini.. alhamdulillah. .. sudah lama saya tunggu untuk beli mesin jahit itu... OMI SM1 sewing machines 505 Purple..that's my newborn baby name.. Mesin jahit ni saya beli sendiri.. malas nak harap kat mak dah.. dah patah hati dah sebenarnya dengan kata kata mak tu..entahlah.. tak tahu nak bagitau macam mana lagi dah tentang minat saya yang mendalam dengan mesin jahit ni. .. susah sebenarnya nak dapatkan persetujuan daripada mak.. lepas tu, saya ambil keputusan untuk beli jugak mesin jahit ni. .. alhamdulillah dengan keizinan Allah,,, hari ni saya tempah, esok tu dah sampai dah... alhamdulillah. .. Allah tak sia2 kan permintaan hambaNya ni...  dah dapat dan sampai ke tangan saya baru saya bagi tahu mak... hehehhe,,, fuh,,, penangan dia,, terkeluar taik telinga,, heheheh.. tapi lepas tu mak tak kata apa2 dah,,, mak macam redha ja.. heheheh., Lepas …

Ways to improve Quality of Human Resources

Education is essential element to improve the quality of human resource. To improve quality of human resource, need to change the standard of education. Our education system still drop than other developed countries education system. So our government has to do evolution on education system to improve quality of human resource.             Moreover, to make sure quality of human resource improved, we should encourage lifelong learning process. Most of employees after got job, employees won’t to improve their skills and fail to make a changing in job system. They more comfortable with old style and it makes a difficulty to country to achieve a good position in economy and also social.                        Other than that, companies also should prepare good platform to employees increase their capabilities. Each year, they should arrange training for their workers. It needed to make sure employees are getting more caliber and creative. Companies also can give more rewards to every impro…

Importance of human resource

The importance of human resources is to Improving the effectiveness system of labor markets performs its allocative function. The setting of the goals is a part of the logical process of planning any activity. Educational policy has helped us toward the goal of manning our industrial establishment, but it has also help us toward the goal of rounded achievement and the advancement of individuals. For some people they might describe this goal as “improving the quality of the labor force.” It is important to recognize that a society can overinvest in education, training and health care as well as underinvest. This goal actualy to improve the funtioning of labor markets and helping to train the labor force. The quality of human resources can be upgrade and increases because we know that human resources can be developed compared to the natural resources which is high level of risk. To reinforce the fact today industrial sector and global economy are no longer looks for a natural resources …

kepentingan dan sumber-sumber dalam penyelidikan

Sumber ilmu pengetahuan diperolehi daripada beberapa sumber iaitu pengetahuan daripada para pakar dan autoriti, pengalaman sendiri, tradisi, pengetahuan umum dan penyelidikan. Berdasarkan sumber-sumber pengetahuan tersebut didapati bahawa sumber yang paling diyakini diperoleh daripada penyelidikan. Penyelidikan bermaksud sesuatu seni untuk menyingkap pengetahuan baru. Menurut Sakaran (2000), penyelidikan dikatakan sebagai proses untuk mencari jalan penyelesaian kepada sesuatu masalah setelah membuat analisis dan penelitian yang mendalam tentang sesuatu faktor yang berkaitan. Justeru itu, bagi menyingkap sesuatu pengetahuan yang baru penyelidikan ini memerlukan daya kreativiti dan pemikiran yang mendalam. Penyelidikan ini, sebenarnya membayangkan kepada kita bahawa ilmu tersebut telah pun sedia ada. Oleh itu, kerja penyelidik perlu menyingkap ilmu tersebut melalui pelbagai teknik. Penyelidikan sosial mengikuti suatu proses sains untuk mewujudkan ilmu baru. Bagi memulakan penyelidikan i…

Keluargaku = keluarganya

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Selamat hari raya aidil adha, nak ucapkan kepada semua yang mengenali diriku..Bersempena hari raya ni, kak saya telah bagi cadangan untuk beraya bersama dengan keluarga tunangku..
Subhana Allah.. tak terungkap ucapan alhamdulillah ke hadrat Allah. .. syukur sangat. .
Memang dah lama saya nak pergi ke rumah si dia.. tapi kerana rasa hormat dengan perintah mak..
Saya tak berani nak kata apa apa pun.. saya faham apa yang mak buat untuk kebaikan dan menjaga maruah keluarga kami juga. .. jadi, saya layankan saja..
Bila mak  dah setuju... then kami decided nak pergi rumah si dia. .Saya beritahu En. Tunang tentang kedatangan kami...si dia sangat happy.. tak terungkap..
Mau tak nye.. saya belum pernah menjejakkan kaki ke rumahnya sebelum ini..
Petang tu, selepas semua tetamu balik.. kami bersiap siap dengan segera.. takut kalau kalau akan ada lagi tetamu yang hadir.
Lebih kurang pukul 5 lebih kami bertolak ke rumah si dia..
Nasib dekat je.. Gurun Sahara …