~ Ayat-ayat Cinta ~

Bismillah hi rahman ni rahim

All praises belong to Allah Taala and may His choicest mercies and blessing be on His noble Messenger, Nabi Muhammad s.a.w ( Peace be upon him ).

'O our Rabb! Accord to us the coolness of our eyes from our spouses and children, and make us leaders of the pious. Aameen..



Followers

Keep in touch with me, Okey!

sila klik sini ye









  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

my e-days

Tuesday, 7 October 2014

Keluargaku = keluarganya

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat hari raya aidil adha, nak ucapkan kepada semua yang mengenali diriku..

Bersempena hari raya ni, kak saya telah bagi cadangan untuk beraya bersama dengan keluarga tunangku..
Subhana Allah.. tak terungkap ucapan alhamdulillah ke hadrat Allah. .. syukur sangat. .
Memang dah lama saya nak pergi ke rumah si dia.. tapi kerana rasa hormat dengan perintah mak..
Saya tak berani nak kata apa apa pun.. saya faham apa yang mak buat untuk kebaikan dan menjaga maruah keluarga kami juga. .. jadi, saya layankan saja..
Bila mak  dah setuju... then kami decided nak pergi rumah si dia. .

Saya beritahu En. Tunang tentang kedatangan kami...si dia sangat happy.. tak terungkap..
Mau tak nye.. saya belum pernah menjejakkan kaki ke rumahnya sebelum ini..
Petang tu, selepas semua tetamu balik.. kami bersiap siap dengan segera.. takut kalau kalau akan ada lagi tetamu yang hadir.
Lebih kurang pukul 5 lebih kami bertolak ke rumah si dia..
Nasib dekat je.. Gurun Sahara ja pon.. hehehe..
Rumah saya kat bukit selambau jadi lebih kurang 30 minit sampai la..

Alhamdulillah. . Keluarga si dia melayani keluarga saya dengan baik sekali..
Terharu sangat..
Saya dah anggap keluarganya = keluarga saya sendiri..
Masakan bakal MIL pon sedap sedap belaka..
Nasi daging dgn bihun sup..
Memang meleleh air liur..
Patutlah En. Tunang makin mem 'Bam Bam' kan diri..

Abg jan merangkap abg ipar saya kata.. " mampuih la ang siti, mak dia dah la pandai masak,. Ang belajaq la masak sedap sedap lepas ni..."...
Saya senyum je.. ada betulnya apa yang abg ipar cakapkan tu..
InsyaAllah saya akan cuba sedaya upaya untuk belajar masak..
Respon En. Tunang, " tak pa la tak pandai masak,  nanti boleh belajaq dengan mak"...
Yelah awak...

Memang rancak la sembang dengan mak dan ayah si dia.. keluarga si dia pon sporting. ...
Alhamdulillah. . Happy sangat...
Dah rasa macam sebahagian keluarga sendiri dah..
Sampai balik layanan yang diberikan sangat mengharukan hati saya..
Sebelum balik sempat berborak dengan ayahnya..
Ayah si dia kata " ha, dah ingat ka jalan nak mai sini?"..
Saya senyum ja.. dan kata " pernah mai, tapi dulu garaj lain.. sekarang dah lain.. hehhee"
Memang la pernah pergi ke rumah si dia sebab kat depàn rumah si dia selalu jadi pot untuk berkumpul sebelum pergi mana mana. . Cuma tak pernah masuk rumah si dia ja..

Balik ja rumah.. perasaan sedih menyelubungi diri sendiri. .
Sedih + marah pada diri sendiri sebab terlupa nak ambil gambar ramai ramai dengan keluarga si tunang..
Sedih sangat.. mungkin ada hikmahnya kot.. husnuzon..

InsyaAllah,..
kalau ada sumur diladang,
boleh saya menumpang mandi,
Kalau ada umur yang panjang,
Boleh kita bersama lagi. . ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

#maaf  *no pictures here!

No comments: