~ Ayat-ayat Cinta ~

Bismillah hi rahman ni rahim

All praises belong to Allah Taala and may His choicest mercies and blessing be on His noble Messenger, Nabi Muhammad s.a.w ( Peace be upon him ).

'O our Rabb! Accord to us the coolness of our eyes from our spouses and children, and make us leaders of the pious. Aameen..



Followers

Keep in touch with me, Okey!

sila klik sini ye









  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

my e-days

Thursday, 15 October 2015

Kisah hati

Pada malam ni sya terdetik nak ceritakan ttg seorang sahabat sya yg sya perlu rahsiakan nama nya bagi menjaga aibnya.

Saya akan membuat pengakuan disini..

Memang.. memang mata saya tak sempurna.. daripada kecil saya sering diherdik dan dihina kerana mata saya.. saya ingtkn perkara itu hnya berhenti di sek rendah saja.. sebaliknya sehinggalah saya berada di sek men. Org semua mngata sya.. sapa yg tak terasa.. sya bukan mintak dilahirkan begini.. sebab tulah sya bersyukur sgt bila ada org yang mampu menerima kekurangan sya terutamanya tunang dan seluruh keluarganya..

Edit maaf~~

dulu mak pernah cakap, aku ni dah tolak 2 kali pinangan org dah...last skali ni tunang aku aku trima.. mak kata jaga hubungan baik2.. mak takut aku jadi andartu sebab tak dak org dah mau kat aku.. aku faham maksud mak .. mungkin mak memikirkan keadaan mata aku yg tak sempurna akan menyebabkan org lain dah tak nak masuk meminang.. aku faham tu..

Tapi sebenarnya kalau betul tak dak jodoh aku dgn mana2 lelaki, kalau kita jaga hubungan macam mana pun hubungan tu tetap tak kan kekal.. aku yakin dengan kuasa Allah.. aku pun bukan sempurna sgt, jadi kalau tunang aku nak cari perempuan yang lebih sempurna, mestilah layak untuk dia.. aku sedar mesti dia pun malu dengan mata aku yg tak sempurna ni..

~~~

suatu hari,  shbt sy brtnya sya bnda yg sma sudah tntu sya kecil hati kemudian sy mncritakan bagaimana sya mndoakan salah sorg drp hamba Allah yg pernah mengata saya supaya ank dy jadi mcm sya.. msa tu sya tgh marah.. doa tu terus meluncur laju. Tak sangka Allah menunaikan doa saya..

Apabila shabat sya tadi dgr sya cakap mcm tu , terus dy menangis terisak2.. sumpah , bukan niat sya buat dy nangis.. sya cuma critakan benda betul.. tapi perkara yang sya paling bangga dengan sahabat sya ni.. bila saya tanya dia kenapa dia menangis mcm ni?.. dia cakap " tak boleh2.. aku tak boleh crita keburukan mak aku.. mak aku dah banyak berjasa dengan aku.. "

Masa tu air mata sy menitis.. dengar dia cakap macam tu.. masa tu sy terpikir.. " Ya Allah mulianya hati dia.. kau lindungilah aibnya ya Allah.. "... Aku bangga dgn dia wanita yg dia panggil mak tu bukan mak kandung dia tapi dia sentiasa hormat dgn mak dia.. Ya Allah.. satu petunjuk untuk sy ..Terima kasih ya Allah, Kau hadirkan sahabat utk menegur segala kesilapan sy kat mak sy..

Pengajaran yang kita bleh ambil kat sini...

#jangan pernah tegur kekurangan orang lain
#kalau ditakdirkan jodoh kita dengan si buta sekali pon.. terima dengan redha bukan dengan cacian.
#hormat orang yg lebih tua daripada kita terutama ibubapa..
#jangan pernah selesa dengan kedudukan kita sekarang.. Allah nak tarik satu2 nikmat tu sekejap ja..

Maaf ye sahabat.. aku nak kongsi rasa hati sahaja.. tak dak niat lain.. mmg ni yg aku rasa..

Aku sayang ang sebagai seorang sahabat kerana Allah..

Tanpa ang sedar, ang dah bnyak bantu aku untuk berubah.. perwatakan ang yang baik.. menyebabkan aku nak jadi macam ang.. terima kasih sahabat..

Semoga Allah mempercepatkan ang utk dpat jodoh mcm yg ang nak tu.. amiin..

Jangan marah na.. nnty cepat tua.. hehehehe..

No comments: