~ Ayat-ayat Cinta ~

Bismillah hi rahman ni rahim

All praises belong to Allah Taala and may His choicest mercies and blessing be on His noble Messenger, Nabi Muhammad s.a.w ( Peace be upon him ).

'O our Rabb! Accord to us the coolness of our eyes from our spouses and children, and make us leaders of the pious. Aameen..



Followers

Keep in touch with me, Okey!

sila klik sini ye









  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

my e-days

Tuesday, 17 May 2016

Keupayaan dan kelebihan antara lelaki dengan wanita

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. ..

Kali ni sya nak terangkan apa sebenarnya kelebihan yang ada kat wanita berbanding lelaki ni ye?? Ermmm,,,

Okey, mengikut beberapa pengkaji psikologi sosial, ada beberapa aspek yang perempuan lebih daripada lelaki,,

Apa dia???

Okey, jom kita check...

Sebelum tu, ni kod huruf ye :
P : Wanita
L : Lelaki
> : lebih daripada
< : kurang daripada

Dah ready??

Start!!!

Kemampuan bercakap : P > L
Kemampuan visual dan spatial ( keupayaan mentafsir gambar ) : P < L
Keupayaan matematik : P < L
Kemampuan bersikap agresif baik secara fizikal mahupun perkataan : P < L
Kemampuan melakukan aktiviti lasak : P < L
Pemilikan rasa takut dan malu : P > L
Keupayaan pengambilan risiko tinggi : P < L
Mudah terdedah kepada risiko dalam perkembangan ( risiko penyakit) : P < L
Kemampuan perluahan emosi : P > L
kadar sensitivity yang tinggi ( perhatian & empati terhadap sesuatu ) : P > L
Kemampuan kepatuhan yang tinggi : P > L

Berdasarkan list ni,, kita dapat bezakan Kemampuan dan keupayaan antara kita dengan lelaki..

Lelaki lebih agresif dan lebih bertenaga dalam aktiviti lasak kerana lelaki serba serbi  2x ganda lebih daripada wanita  dari segi fizikal..

Lelaki jugak memiliki keupayaan untuk melihat dan mentafsir gambar, sebab tulah kita wanita kena berhati-hati setiap kali meng 'exposed' kan gambar kita di khalayak umum.. takut2 terdedah aurat ka boleh meningkatkan nafsu lelaki ka sebab lelaki ni mata dia tajam..

Bak kata orang kedah " Hang sorok pi la macam mana pon, kadang2 tudung jarang sikit pon dalam gambaq dia nampak benda lain dah,,. Jaga2! Depa ada scanner,, hahahaha ... "

Saya setuju, Anda rasa macam mana???

Setuju tak dengan kajian psikologi ni??   :*

No comments: