Keupayaan dan kelebihan antara lelaki dengan wanita

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. ..

Kali ni sya nak terangkan apa sebenarnya kelebihan yang ada kat wanita berbanding lelaki ni ye?? Ermmm,,,

Okey, mengikut beberapa pengkaji psikologi sosial, ada beberapa aspek yang perempuan lebih daripada lelaki,,

Apa dia???

Okey, jom kita check...

Sebelum tu, ni kod huruf ye :
P : Wanita
L : Lelaki
> : lebih daripada
< : kurang daripada

Dah ready??

Start!!!

Kemampuan bercakap : P > L
Kemampuan visual dan spatial ( keupayaan mentafsir gambar ) : P < L
Keupayaan matematik : P < L
Kemampuan bersikap agresif baik secara fizikal mahupun perkataan : P < L
Kemampuan melakukan aktiviti lasak : P < L
Pemilikan rasa takut dan malu : P > L
Keupayaan pengambilan risiko tinggi : P < L
Mudah terdedah kepada risiko dalam perkembangan ( risiko penyakit) : P < L
Kemampuan perluahan emosi : P > L
kadar sensitivity yang tinggi ( perhatian & empati terhadap sesuatu ) : P > L
Kemampuan kepatuhan yang tinggi : P > L

Berdasarkan list ni,, kita dapat bezakan Kemampuan dan keupayaan antara kita dengan lelaki..

Lelaki lebih agresif dan lebih bertenaga dalam aktiviti lasak kerana lelaki serba serbi  2x ganda lebih daripada wanita  dari segi fizikal..

Lelaki jugak memiliki keupayaan untuk melihat dan mentafsir gambar, sebab tulah kita wanita kena berhati-hati setiap kali meng 'exposed' kan gambar kita di khalayak umum.. takut2 terdedah aurat ka boleh meningkatkan nafsu lelaki ka sebab lelaki ni mata dia tajam..

Bak kata orang kedah " Hang sorok pi la macam mana pon, kadang2 tudung jarang sikit pon dalam gambaq dia nampak benda lain dah,,. Jaga2! Depa ada scanner,, hahahaha ... "

Saya setuju, Anda rasa macam mana???

Setuju tak dengan kajian psikologi ni??   :*

Comments

Popular posts from this blog

Tuala wanita , Period Panties dan Tampon

Review SimplySiti Dermagic

Mataku coklat??