hati??? cinta??? cemburu??? kenapa ni hati?? sakit ek???

Ya Allah..cemburunya aku tengok kwn2 yg dah berkahwin...
cemburunya tengok depa bahagia bersama pasangan yang sah..
cemburu tengok saat kehamilan kawan2 yang sangat menarik...
cemburu saat tengok kawan2 menangis gembira sebab dapat sambut ahli baru..

Ya Allah...teguhkanlah pendirianku untuk menghabiskan pengajianku dulu...
usah biarkan aku hanyut dan melakukan kesilapan yang sama...
bercinta tanpa ada matlamat...
memenuhi segenap ruang dengan perbualan,mesej-mesej dan perkara yang sia-sia...

Ya Allah...aku akan terus menunggu pemberian yang terbaik dari-Mu...
aku tahu semua ini ada hikmahnya...
aku percaya dengan kuasa Allah yang mentadbir alam ini...

mulai saat dan detik ini...
aku berazam tidak akan menitiskan setitis pun air mata dari kelopak mataku ni apabila melihat kebahagiaan orang lain..cukuplah di saat dan ketika ini aku menangis sambil menulis entry ini...betapa sukarnya untuk aku luahkan perasaan cemburuku ini...maafkan aku kawan2 ku...bukan aku tak suka korg bahagia dan ada pasangan..tapi aku menangis sbb korg dpt pahala lebih banyak drp aku yg tak kahwin lagi ni..dan sentiasa dibelenggu dosa semalam...cinta yang tidak kusandarkan pada cinta Ilahi..biarlah aku menangis kali ini saja..aku harap lepas ni aku takkan menangis lagi..aku akan ajar diriku supaya banyakkan bersabar... 

SABAR YE HATI....SABAR ITUKAN INDAH...

~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Comments

Fairul Azmi said…
Cemburu yang dibenarkan ada 2

1) pada orang kaya yang suka bersedekah kerana banyaknya harta
2)Pada orang berilmu yang memberi manfaat pada orang lain kerana banyaknya ilmu.

Masing2 ada cerita untuk tersendiri. :)
maaflah jika dirasakan cemburu sya tidak kena pada tempatnya..tapi itulah yang sya rasakan..erm..entah mengapa hati sya sedih sgt tgk org lain bahagia dalam hidup mereka dan berjaya elakkan salah satu jurang yang menyebabkan syaitan menganggu diri mereka..mereka dah berjaya elak semua tu..sedangkan sya??? erm..entahlah...

Popular posts from this blog

Tuala wanita , Period Panties dan Tampon

Review SimplySiti Dermagic

Mataku coklat??