Friday 3 May 2013

berita tergempar... kematian tidak mengenal usia, tempat mahupun situasi kita...


assalamualaikum dan salam sejahtera...
disini saya nak ceritakan kesihan saya atas kematian Tutor saya semalam.. En. Jasmadey ...
semoga roh arwah dicucuri rahmat daripada Allah dan ditempatkan bersama kekasih Allah dan orang-orang yang soleh..
saya juga nak mengucapkan takziah kepada seluruh keluarga En. Jasmadey..
saya sendiri tidak pasti akan punca sebenar kematiannya..apa yang saya tahu arwah meninggal kerana kegagalan jantung untuk berfungsi..
arwah telah banyak membantu kumpulan saya untuk mendapatkan maklumat mengenai rakyat rohingya di Malaysia. saya amat terhutang budi dengannya... segala ilmu yang telah diberikannya kepada kami diberkati dan menjadi salah satu aset baginya di akhirat kelak..

kematiannya banyak menyedarkan saya betapa hidup ini hanya sementara dan kita tidak dapat nak meramal bila kita akan pergi menghadap-Nya...saya berharap sya akan meninggal dalam keadaan tenang dan dalam pengekalan keislaman dalam diri saya..saya juga berharap agar sebelum saya pergi..sya dapat menjadi anak yang baik dan membanggakan kepada kedua ibubapa saya..adik dan kakak yang dicontohi kepada adik-beradik saya..pelajar yang mumtaz dalam pelajaran...kawan yang memahami dan setia mendengar keluhan seorang kawan serta seorang kawan penyimpan rahsia yang disayangi..isteri yang solehah dalam rumahtangga saya..ibu yang mithali kepada anak-anak saya..hamba yang diterima amalan dan tarafnya disisi Allah s.w.t.. harap-harap saya dapat capai semua tu sebelum saya meninggal kelak..

sebelum saya berhenti menaip ni..sya minta agar semua mendoakan tutor saya ini..

Al-fatihah buat En. Jasmadey..

amin...



~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

2 comments:

Mazni Azmi said...

Innalillahi wainna lillahi rajiun

Kita ini milik Allah dan depadanya kita kembali

Adakah tutor ni masih muda lagi. Betapa pentingnya merancang masa hadapan

AZMI (Pakar Simpanan Kcemasan)

syafiyyah thoqifah said...

ya.. masih muda lagi..dy merupakan pelajar master...sya rasa umurnya dalam 25 ke atas macam tu la..