Cara untuk cari, tarik dan dekatkan jodoh kita dengan kita

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kenapa wanita yang baik memiliki jodoh yang tak baik?

1. Allah sengaja nak bagi ujian sebab Allah rindu akan rintihan org2 yg baik itu..
2. Allah nak tinggikan darjat org yg baik ini atas ujian yg diberikan. Cth : Asiah dpt mahligai syurga di akhirat.
3. Allah nak menghapuskan dosanya selama mana dy redha dgn ketentuannya..


Tanda - tanda jodoh dapat melalui istikharah

1.Berasa tenang hati
2.Cenderung atau minat
3.Dapat ilham daripada Allah
4.Mimpi

Kenapa jodoh tak kesampaian?

~>  Check hubungan dgn Allah , dh mntak ampun ke dgn Allah

~>  Check pula hubungan dgn ibubapa , berkat jodoh adalah daripada doa ibubapa

~>  Asyik membuat maksiat dengan pasangan sampai nak berkahwin pon belum bertaubat lagi.

Nak tau, cinta juga Allah kurniakan kepada haiwan...

Tetapi cinta sesama haiwan hanyalah berbentuk hawa nafsu semata2 bagi membolehkan adanya zuriat sahaja.

Kalau manusia meletakkan cinta nafsu sebagai pengikat hubungan, manusia itu tiada bezanya dengan haiwan.. kerana haiwan tidak memiliki akal seperti manusia jadi tidak tahu membezakan yang mana baik ataupun buruk.

Dibawah ini merupakan antara doa yang boleh diamalkan untuk kita yang masih mencari jodoh atau sedang mendekatkan jodoh.. hehehe..


1. Doa utk membuat orang sayang kat kita ( bila orang tengok kita rasa mcm jatuh kasih kat kita dan sentiasa dekat dengan kita)

Surah yusuf - ayat 4

2. Doa utk jodoh ( dah sah suami isteri ) berkekalan

Surah Toha - ayat 39

Start drp Waalqaito qoika....

3. Doa utk bagi ada jodoh ( dipermudahkan berkahwin )

Surah Al anbiya - ayat 89

4. Doa smoga Allah makbulkan hajat.

Surah Al - Qasas - ayat 24

Apakah amalan untuk mampu menarik magnet jodoh kita..?

1) Baiki hubungan dengan Allah
2) Baiki hubungan dgn ibubapa
3) Baiki dulu diri sendiri
4) Mohon ibubapa doakan
5) Suka tolong org
6) Sucikan hati
7) Solat hajat
8) Puasa hajat masa hari jadi kita
9) Suruh alim ulama doakan
10) Diri sendiri berdoa
11) lakukan Solat istikharah
12) Pelihara hubungan silaturrahim sesama manusia
13) Jangan putus ikhtiar
14) Banyak bersedekah
15) jangan suka mengeluh

Apakah tanda2 jodoh yg serasi dengan kita?

1. Kita rasa bahagia dgn dy
2. Boleh bertolak ansur walaupun berbeza sikap
3. Rasa tenang bila kawin tak rasa serabut
4. Selalu ada disisi kita terutama bila kita susah atau sakit
5. Kita rasa selamat dgn dy
6. Perkenalan kita dgn dy akan mendekatkan kita dengan Allah
7. Ketawa dan menangis bersama - sama

Jom kita sama-sama try semua ni, bukan awak -awak je yang nak jodoh yang baik.. saya pon nak jodoh yang baik dan dekatkan jodoh saya jugak.. selagi belum kahwin, selagi itulah seseorang tu bukan jodoh kita dan banyak lagi halangan yang perlu ditempuhi untuk kita betul-betul dapat jodoh yang baik..

In Shaa Allah .. kita usaha sama-sama ye..

Info : tanyalah ustazah


~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

Comments

Popular posts from this blog

Tuala wanita , Period Panties dan Tampon

Review SimplySiti Dermagic

Mataku coklat??