Friday 6 December 2013

ucapan rasmi dariku untuknya

kehadapan kekasih hatiku merangkap bakal suamiku,

mungkin aku bukan yang terbaik untukmu..
 rupa paras tidak secantik Aisya Humaira
akhlakku juga tak sesempurna Siti Khadijah
namun aku akan terus berusaha membahagiakanmu

Sungguh...
sungguh ak tidak akan meninggalkanmu
walau apapon terjadi..
masakan dalam hatiku aku boleh lupa
pada orang yang ku sayang
yang banyak berjasa 
sungguh..
sungguh aku takkan lupa..

dalam setiap tangis dan sukamu
aku akan setia disisimu
dikala kau memerlukanku

walaupun kita dipisahkan 
oleh jarak dan waktu
tetapi cintaku dan kasihku terhadapmu
tidak!

kekasih hatiku,
kau kesayanganku,
kata-katamu
cebisan sayangmu 
itulah yang menemaniku 
sepanjang liku jalanku

rintih hati petah berbicara
tika lidah letih menutur sepi
terkadang badan menghantarkan penat
akhirnya bicara cinta
terhantar melalui hamparan rindu

Sepi...
Bisu...
tetapi..
 getaran jiwaku
tidak pernah diam..

sungguh..
sungguh tidak mahu kulepaskan
aku tidak mampu..
tika berjauhan
tika berpisahan
senduku memuncak syahdu
melepas rindu

tapi siapakah aku
belum tentu dapat ku putar waktu
menggamit kembali
putaran saat yang berlalu
tanpa dirimu

tenang hatiku berbicara
merakam sebak didada
saat ditinggalkan ku rahsiakan
tapi
siapa kita untuk relakan
bila hati kian menjauh

kini..
ku himpun kembali
minit terakhir ini bersamamu
menggantikan 
waktu dulu tanpamu

kekasih hatiku,
tidak pernah ku luahkan
bila letih dan jemu bertandang
di saat
putaran hidup kian mencengkam
menghimpit waktu
merakam rindu

tetapi..
percayalah...

cintaku...
tidak pernah padam..
kasihku....
tidak pernah letih..
sayangku...
tidak pernah jemu..
rinduku..
tidak berhenti mengharap..

dalam sunyi merantai malam
dalam sepi mengumpul siang
mataku meratap lesu
bibirku membungkam kata
engkau tetap hadir dalam doa

Ya Allah...
rahmatilah kekasih hatiku
di dunia dan di akhirat
agar 
cinta kami 
membumbung tinggi
merentas sempadan.
tiada tandingan
sampai syurga abadi..
Amin ya rabbal ala min...


~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: