Wednesday 31 May 2023

Selamat hari lahir untuk diri ku

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hari ni aku nak kongsi sikit pasal aku. seorang insan yang agak kasar dan baik hati dalam pada masa yang sama.. ceh.. hahaha.. masuk bakul angkat sendiri.. hahaha.. sapa lagi kan nak puji kalau bukan diri kita sendiri.. hahaha..

okey lah, first thing first.. aku nak cerita tentang fasa kematangan aku ni.. sebelum ni aku ada cerita jugak sikit-sikit kan tapi kali ni aku nak detailkan lagi..

umur aku sudah memasuki tangga 3* ke atas.. cepatkan masa berlalu..sebab tu lah Allah ada pesan..sesungguhnya demi masa, manusia itu dalam kerugian .. melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..

tapi memang betul pon.. kadang aku pernah berzikir dalam 100 kali xsampai 10 minit dah siap dh.. kalau aku dok meralit tengok fon.. rasa kejap je.. tup-tup rupanya dah sejam aku tengok fon.. ya Allah lalainya aku kan.. maafkan aku ya Allah hamba mu yang hina ini.

Aku cuba untuk nak baiki lagi kelemahan diri aku sebagai seorang muslimah, sebagai seorang isteri, sebagai seorang anak serta ibu kepada anak-anak aku.. in shaa Allah.. aku akan cuba sehabis baik dan sehabis daya untuk baiki diri sendiri..

setiap hari aku akan muhasabah diri aku dan cuba untuk baiki apa yang kurang sedikit demi sedikit.. maafkan diriku ini wahai suamiku.. belum mampu jadi isteri solehah macam yang abang nak.. abang doakan ayang semoga mampu berubah 360 darjah ye.. 

Hari-hari aku berdoa semoga Allah permudahkan segala urusan ku ini.. untuk jadi isteri yang solehah , anak yang baik serta ibu yang penyayang.. ya, begitu susah untuk kita berubah 100% yerr.. tapi aku still nak cuba jugak.. semoga aku berpeluang untuk masuk ke syurga Allah dan menjadi bidadari syurga untuk suamiku.. aamiin..

Hari birthday aku tahun ni ..aku rasa bahagia sangat.. suami aku tak pernah tak prepare hadiah untuk aku.. kali ni ada surprise delivery pulak.. terima kasih ye suami.. amat terharu sangat.. Aku dah beritahu dah kat suami.. jangan bagi hadiah mahal-mahal.. kalau nak bagi yang mahal bagi aku emas je.,. hahahaha,,..demand sangat kan... bukan apa kalau beli emas, boleh la jugak guna time masa-masa susah akan datang kan.. hehehe.. aku pikir untuk kebaikan bersama jugak.. contoh time anak nak kerja ka time anak nak masuk sekolah ka.. time-time memerlukan .. boleh la jugak gadai emas yang ada..

Tapi aku terima saja dah suami bersusah payah buat surprise delivery kat aku.. alhamdulillah bahagia sangat rasanya.. tak pernah seumur hidup dapat surprise delivery macam ni.. cuma tak surprise jugak sebabnya.. hahahaha.. lawak betul aku rasa..

Runner surprise delivery tu whatsapp aku tanya rumah dan waktu free.. hahaha.. sepatutnya boleh ja dia tanya  suami aku ..which is orang yang nak buat surprise kat aku.. bukan tanya kat orang yang nak di buat kejutan.. so, pada hari kejadian tak delah terkejut sangat.. hahaha.. suami aku pon pelik kenapa dia buat macam tu,..hahahaha..yela, aku kan suri rumah.. ofcourse la aku ada kat rumah.. hahaha..

Aku terima dengan hati terbuka dan sangat gembira dengan hadiah pemberian suami ku..

sejambak bunga cadbury dan kek brownies kedut dari Mamasab Bakery.. kek ni memang dah lama teringin nak makan,.. tup-tup suami hadiahkan sempena birthday.. rasa macam Allah dengar isi hati aku ni.. terima kasih ya Allah atas pemberian nikmat yang tak terhingga ini.. terima kasih suamiku sebab sudi bersusah payah cari rezeki untuk kita sekeluarga.. semoga Allah sentiasa murah kan rezeki abang, berikan kebahagiaan dan kejayaan yang besar di dunia dan diakhirat kelak.. aamiin ya rabbal ala min.. Ayang sentiasa doakan keselamatan dan kesejahteraan untuk abang..

Tahun ni alhamdulillah birthday aku jatuh dalam bulan syawal.. dapat la makan-makan.. 
tahun sebelum-sebelum ni selama 3 tahun birthday aku jatuh bulan ramadhan.. hehehe.. dapat sambut lepas buka puasa ja la.. hehehe... tapi tua-tua bangka macam ni, tak sambut pon xpe .. cuma harap suami sentiasa ingatlah tarikh keramat bagi aku ni.. hahaha.. lepas ni, nak hadiah ja untuk tahun-tahun akan datang.. tak nak kek dah.. hahaha.. dah terkena pre-diabetes ni.. kurang sangat dah beli kek.. hehehe.. kalau tak ka, dulu aku ni hantu kek la jugak.. hahaha.. abang, tahun depan birthday ayang beli emas tau.. hahahaha.. :p (gurau je).. 

terima kasih semua reader sudi singgah kat blog ni..

semoga kita semua berada dalam perlindungan dan rahmat Allah sentiasa,.. aaamiin..

jumpa lagi di next entry ye.. 

  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: