Monday 10 January 2022

Berpantang Day 2

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. 

sambungan dari entry sebelum ni... klik sini...

Hari kedua berpantang aku masih lagi kat HSAH.. anak aku pon still lagi kat NICU masa ni..

Hari tu agak berdebar sikit..since aku tak kena pakai tube kencing / urinary katerer tu.. 

lebih kurang macam ni la

Actually aku tak nak pakai sebenarnya sebab aku dok dengar ramai kata sakit masa pasang tu..

Aku ni fobia sikit bila dengar sakit-sakit ni.. 

Pagi tu  ada morning round oleh doktor pakar.. Doc ada tnya nurse pasal progress aku .. boleh kencing ke tak pa semua... lepas tu aku dengar nurse tu bagitahu doc aku kerap ke toilet (yg ni aku yang bagitau). lepas tu doc ajak ke bilik khas untuk pasang tube kencing tu dengan scan rahim sekali.. 

rahim aku doc kata ok dah.. cuma dia kata nak tengok banyak mana air kencing aku.. memandangkan aku kerap ke toilet..katanya dia risau takut efek daripada aku bersalin guna forceps.. memang boleh jadi apa-apa bila guna forceps ni... doc kata kena pakai dalam tempoh 24 jam.. aku dah stress dah.. lagi lama la nampaknya aku duduk kat hospital. 

Lepas je doc pasang tube kencing tu (rupanya tak sakit langsung pon pasang tube tu, cuma rasa tak selesa ja time berjalan) ..nurse panggil nama aku dulu untuk ambil vaksin memandangkan aku pakai tube,.. tibe-tibe rasa special je.. hahaha...padahal orang lain beratur punya lama.. hahaha.. tapi malu lah.. gi vaksin kena pegang bekas air kencing tu.. hahaha.. malu kat orang.. hahaha...

aku amik vaksin dalam wad tu jugak.. sebab tu la nurse suruh aku buat dulu memandangkan aku susahkan nak jalan kerap-kerap.. takut tercabut pulak.. hahaha.. tapi nurse dah bagitau takkan tercabut..melainkan aku yang tarik.. 

lepas je vaksin.. aku ke katil aku balik.. memang tak bangun kemana pon sebab.. kalau nak kencing pon.. dia turun sendiri dalam tube tu,.. memang kita ada rasa macam nak kencing tapi lepas tu dia lega sendiri.. memang pishang la.. asyik layan whatsapp kawan-kawan ja.. hehehe.. 








petang tu, suami hantarkan makanan yang mak mertua masak... syahdunya time tu boleh makan masakan mak.. 

sedap giler masakan mak 


makanan mak ni... aku buat 2 kali makan,,. sebab sedap sangat... tak lalu masakan hospital.. 

kesian suami.. banyak kali jugak la ulang alik ke hospital hantar keperluan aku.. pad la apa la.. 

masa ni aku memang tak de mood nak bersembang dengan jiran-jiran katil aku ..

yela, bila pakai tube kencing tu ,.. nak duduk pon susah.. dengan tube tu asyik terkena tempat jahit je.. tak larat nak ubah kedudukan untuk bagi selesa.. ye la, sebab kitakan pakai pad lagi.. memang aku kerap tukar pad je.. sebab tak selesa sangat.. 2 jam atau 3 jam sekali aku mesti tukar pad.. rimas.. memang tak sabar dah masa ni nak tunggu cabut tube kencing tu... asyik tengok jam je.. hahaha..

nanti kita sambung lagi ye cerita.. tunggguuuuu!!!! :)


  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: