Thursday 30 April 2020

Hari lahirku semasa PKP dan Ramadan

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tahun ni tahun yang paling sedih untuk aku.. Birthday tahun ni tak boleh berjalan mana.. kenapa??
sejak awal tahun lagi negara kita ni dah terdedah dengan ancaman corona virus atau Covid19.
Jadi, kerajaan terpaksa ambil langkah untuk buat sekatan perjalanan ataupun MCO-Movement Control Order. hanya orang tertentu sahaja yang dibenarkan keluarkan dan dihadkan tempat tertentu sahaja yang dibuka bagi mencegah covid19 ni.. 

Malaysia sedang berduka kini dengan telah mencapai 100 orang yang mengalami kematian dan beberapa kes baharu masih lagi ada.. semoga Malaysia sentiasa dalam lindungan Allah s.w.t. MCO ni start fasa 1 pada 18.03.2020, fasa ke2 pada 01.04.2020, fasa ke 3 pada 15.04.2020 dan sekarang kita berada dalam fasa ke 4 start pada 29.04.2020.. birthday aku tu.. =( 

fasa ke 4 ni sampai 13.05.2020.. harap-harap takkan bersambung dah.. sebabnya kami suami isteri dah ambil cuti raya dah untuk balik ke kampung kami.. dah 2 tahun tak balik beraya sana.. kedah tercinta.. harap-harap Allah makbulkan permintaan kami untuk balik beraya di kedah sebab rindu sangat dah dengan kaum keluarga dan rindu sangat dah nak melawat kubur mak dengan abah.. Allahu rindu sangat.

Dalam kesukaran bergerak musim-musim covid19 ni.. alhamdulillah hilang jugak kempunan aku nak makan kek.. tima kasih suami tercinta belikan kek walaupun tak boleh pergi jalan-jalan. terima kasih sangat-sangat suami ku.. 

Ya Habibi,.,Aku mencintaimu kerana Allah s.w.t ..





Alhamdulillah kelmarin genap lah usia aku 28 tahun di muka bumi ni.. terima kasih kepada suami tercinta yang sentiasa ada disisi tanpa jemu dan memberikan kasih sayang yang melimpah ruah untuk aku.. semoga Allah memberikan kebahagiaan, kejayaan dan rezeki untuk abang yang melimpah ruah sampai syurga.. Ayg mintak maaf selalu buat salah dengan abg.. ( org tau abg tak suka org panggil abg.. suruh panggil bie sebab katanya macam panggil abg kandung ja.. tapi org suka sgt kalau panggil abg ni .. rasa lebih mesra).. tak dapat panggil depan-depan pon tak pe.. asalkan dapat panggil dalam ni pon jadi la.. 

cc: sygku.. andai ditakdirkan org tiada di dunia ni.. maafkanlah segala dosa orang selama kita bersama dalam perkahwinan kita ni dan redhailah pemergiaan orang ye.. halalkan makan minum org.. halalkan setiap nafkah yang diberikan utk org...pejam celik.. pejam celik dah nak masuk 3 tahun dah hidup bersama sebantal sekatil sebumbung ni..trima kasih sebab sudi terima baik buruk org dari dulu sampai selamanya.. Allah je yang dapat balas jasa baik abg dan sifat kesabaran abg dalam melayani sikap org.. syg, jangan pernah jemu untuk doakan orang jadi isteri yang solehah dan berikan zuriat untuk syg.. 

sejujurnya aku rasa useless sgt-sgt sebab tak mampu bagi lagi zuriat kat suami aku.. bulan 6 ni aku kena pergi ke HUSM buat iui.. harap-harap iui aku tu berjaya sebabnya bolehlah bagi surprise gift birthday kat suami aku memandangkan birthday suami aku bulan 6 jugak.. Aku harap akan ada keajaiban itu.. aamiin.. mintak doa dari semua pembaca blog sya ni mendoakan saya dan suami mendapat anak yang soleh dan solehah yang dapat membantu kami masuk ke syurga Allah.. aamiin... semoga usaha keras aku dan suami berhasil..aamiiin..

tq google
Besday aku kali ni paling best sebab suami hadiahkan aku tablet.. Huawei M6

sebenarnya memang dah lama teringin, tapi belum kesampaian nak beli.. akhirnya dapat jugak..
terima kasih hubby susah-susah belikan.. musim pkp ni memang banyak kedai tak bukak.. so, suami cakap dia beli online je.. cash on delivery.. sebab katanya dia tak percaya sangat kalau beli under shoppee atau lazada ni,.. tak pon kat mana-mana website.. senheng ke pe ke.. sebab ada je kan kes barang tak sampai dan sebagainya.. mula-mula hubby suruh pilih nak M6 ke nak samsung s5e.. tapi bila pikirkan balik banyak kelebihan M6 berbanding s5e walaupun takde google.. beres je.. sebenarnya aku nak biasa guna tab samsung ni dulu.. arwah abah yang hadiah kan.. samsung tab 3.. masa baru keluar tu harga rm1100 mmg mahal jugak masa tu  tahun 2012.. tahan lama jugak.. aku pakai sampai 2017.. hang tu biasa la sebab memori 1gb ke 2gb macam tu la.. tak ingat sangat.. ni pon salah satu faktor aku tak nak guna samsung. tapi bak kata suami aku.. semua handset akan hang kalau lebih 5 ke 7 tahun guna,,

see?? lama kan.. ada sekali je pernah rosak sepanjang aku guna sebab jatuh terlepas dari tangan skrin berderai.. mujur boleh pergi repair balik.. rm300 jugak repair masa tu.. menangis wey.. last sekali tu rosak sebab aku bagi hubby guna kejap.. handfon dia rosak.. kebetulan dia eksiden, berderai la tab tu.. malas  dah nak baiki sebab banyak kedai dah tak de model tu.. model lama kan.. so, aku biarkan saja niat aku untuk beli tab baru.. tup-tup suami belanja dah.. hehehe.. tima kasih suamiku.. i love u so much... semoga Allah murahkan rezeki syg didunia dan di syurga..Aamiin...


  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: