Thursday 18 June 2020

Mee Tarik Warisan Asli Aeon Mall Kota Bharu

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hari ni nak cerita pasal kedai mee tarik ni.. Sebenarnya dari dulu lagi teringin nak cuba makanan kat sini tapi selalu tak kesampaian.. Ada je yang menghalang..

Alhamdulillah kali ni ada jugak rezeki kami nak makan kat sini.

Banyak jugak menu dia..

Antara menu yang aku try :-

1) wet mee with braised chicken

Ni mee dia

Musim pkpp tak habis lagi.. So kena la pakai mask jugak..
Prevent better than cure 

Abai kan muka hakak yang kelaparan tu.. Hahaha.. 

Menu ni bagi aku sedap jugak la.. Tak tahu nak cerita macam mana rasa dia.. Tapi bagi aku mee dy memang padu.. Dah la banyak.. Tak muak pulak tu mee dia.. Dah mee homemade kan.. Confirm lah sedap.. Buat dgn kasih sayang gittew.. Hehehe.. 


2) Mee Tarik Soup


Korang tengok mee dia ni pon dah padu jugak la.. Banyakkan.. 

Memang kenyang kot.. Even makan cepat2.. Sbb mee dia banyak jugak la.. Hehehe.. 
Suami aku cakap mee sup dia ni boleh lah tapi bagi aku kena dengan selera aku.. Sedap.. Pedas-pedas macam kuah bihun sup siam.. Sedap wey.. 

3) Dried Dumpling


Ni laki aku beli yang beef dumpling

Boleh lah rasa dia.. Yang ni aku terpaksa telan.. Maybe tak kena dengan selera aku.. Aku rasa better amik dumpling soup tu.. 

Apa-apa pon overall okey la makanan kat sini.. Bolehlah sesiapa yang nak try tu.. Tapi dont expect too much.. Sebab setiap kedai mee tarik ni kan tukang masak lain-lain.. So, faham2 je la ye.. 

Alhamdulillah selesai makan.. Kmi pon balik berehat.. Memang kenangan jugak la.. Heheehe.. Dah2 cukup2 cheat day tu.. Esok start diet.. Kbye.. Heheehe 2

Selamat mencuba.. 




  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: