Wednesday 10 June 2020

Rancangan diet aku - Treadmil & Cycling

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Atas persetujuan suami aku, aku berjaya jugak lengkapkan goal diet aku untuk memiliki set treadmil dan cycling set untuk planning ttc aku.. ceewah.. planning la sangat.. memang kena pada masanya.. selepas je kami balik jumpa doc dan dengar saranan doc untuk aku mulakan diet hari tu..

aku ajak suami aku ronda-ronda kat Aeon mall kota bharu.. hajatnya just nak window shopping tu.. jalan-jalan berdua habiskan masa.. hahaha.. last-last masuk jugak dalam senQ Aeon Mall tu.. ingat nak risik-risik je dulu.. sekali abang tu bagi offer ambik treadmil dengan cycling set tu dapat harga rm3***.. kalau kira ikut lazada, memang harga dia dah untuk dua set tu.. tapi kalau kira ikut kedai under ogawa ni.. kalau treadmill saja dah 2*** dan bicycle tu harga almost rm1***... so memang berbaloi la kan..


Treadmil Trek Pro T7.2


treadmil ni boleh incline dengan decline.. oklah overall guna.. actually dah guna almost 10 bulan dah sekarang.. jarang-jarang guna sebab tuan dia terlebih rajin nak exercise.. mula-mula dulu je rajin.. hehehe... dia boleh connect guna phone kita.. boleh detect sejauh mana kita nak lari.. plus boleh dengar lagu sambil jogging sebabnya dia ada dua speaker kiri kanan kat atas handling dia.. memang dengar awesome giler bunyi dia.. tapi jangan bukak kuat-kuat nanti jiran marah kang.. bising sangat.. hahaha.... dan ada guide kalau nak ikut secara plan yang dia dah programkan kat treadmil ni.. memang mudah la orang kata.. rajin dengan malas je nak buat. hahaha..

kami ambik sekali dengan bicycle dia tu.. dah offer kan.. alang-alang...

Activo Spin Pro B1.3 X-Bike

Bicycle ni kan memang best.. ringan jugak la tapi bukan tahap ringan sangat.. dia ada roda kat bahagian depan tu.. so, boleh tolak-tolak je kalau nak ubah.. memang letak kat ruang tamu supaya senang nak bersenam sambil tengok tv.. hehehe.. memang best sangat.. aku kalau malas guna treadmil.. ni je la gunanya.. ok la.. korang boleh lipat-lipat yang ni.. memang jimat ruang la.. yang ni tak boleh nak connect dengan handset.. dia biasa saja..

freegift :

hand held massage

Kami dapat free je yang ni.. kegunaan dia okey.. untuk massage tu memang la sedap.. tapi aku jarang sangat guna..

IntelLAB Bluetooth Body Scale

Penimbang ni memang sampai sekarang aku guna pon.. ok senang je.. connect dengan phone je.. boleh collect data dan ada graf dalam apps dia.. memang mudah sangat..

so, kami grab je la.. sekali tak pulang dengan tangan kosong..hahaha... window shopping la sangat kan.. hahaha..

suami aku cakap Aeon Mall ni memang berhantu.. hahahaha.. habis duit poket.. hahaha..

Apa-apa pon tq husband..  Semoga Allah murahkan lagi rezeki abang lepas ni.. Aaamiin..

Semoga dengan adanya benda ni.. kita dapat ttc dengan jayanya.. hehehe.. Doakan kami dapat zuriat yang soleh solehah, sihat walafiat dan berjaya didunia dan akhirat.. in shaa Allah.. aaamiiin..


  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: