Friday 19 June 2020

Review Acer Nitro 5 (Ryzen 7)

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Awal tahun ni ada beli laptop untuk kegunaan harian dan jugak kes-kes terpencil macam suami aku yang obses dengan game tu. hahaha.. Dia nak sangat beli laptop ni katanya senang nak buat apa-apa kerja dia tu. aku pon ok je la.. tak de la nak marah sangat sebab benda boleh guna jugakkan..



mula-mula servey kat sen heng tapi tak banyak choices sangat.. so, kami decided nak beli kat monaliza kb mall.. memang servey lama dah kat monaliza ni.. memang terbaik servis dia.. walaupun dah banyak kali dah pergi tengok-tengok dan tanyakan itu ini beberapa week before kami beli tu.. tapi staff dia still layan kami dengan elok even aku rasa mesti diorang dah cam muka kami dan ofkos akan rasa annoy kan bila kau tengok customer yang sama masuk kedai kau tapi pulang dengan tangan kosong..  kami pergi seminggu dalam 2 3 kali kot.. tanya itu ini.. biasa lah golongan marhain macam kami ni.. nak beli sesuatu yang value dia tinggi mesti info kena tahu lebih bukan apa takut salah beli tak ke haru kan..

mula-mula nak beli asus tuf gaming fx504 tapi disebabkan suami aku lebih tertarik yang acer ni,, so kami pon beli yang ni.. harga masa tu.. rm2999 oklah.. lebih kurang je harga dua ni.. macam biasa bila kau beli laptop akan dapat bag dan mouse.. senang baso la staff kat kedai monaliza ni.. ore kelate ckp..kebetulan acer ada buat promo untuk anniversary diorang melalui laman web dia ye.. jadi staff dia pon cadangkan kami ambil acer sebab dapat banyak free gift..

Happy Anniversary Acer yang ke-30.. Tq bagi banyak free gift.. ☺ 😘

Macam biasa kat monaliza ni, barangan yang rm2999 ke bawah dapat towel acer yang comel warna putih..

Balik dari beli laptop tu terus sign in ke laman web acer tu.. lepas tu kami ada masuk lucky draw.. ada spin wheel.. so dalam tu kami dapat topup TNG wallet rm80 lepas spin tu.. alhamdulillah rezeki.. Tak leh nak tunjuk kat sini sebab dah guna habis baru teringat nk tulis blog.. Heheehe...

lepas tu, dia ada bagi payung sebutir.. comel sangat.. Payung acer.. warna merah hitam..


baju tshirt 2 helai boleh pilih warna dengan saiz sampai xl ja.. so, kami pilih ikut saiz aku.. hehehe.. sorry hubby,.. i got mine.. Warna putih tu wajib ambik.. So terpaksa lah..


setakat dah guna selama 5 bulan ni.. alhamdulillah overall okey.. smooth je.. aku pon dah boleh update aku punya blog ni kan.. hahahaha.. Cuma aku kurang berkenan dengan warna kat keyboard dy tu.. Merah dia tu bercahaya terang sangat. Boleh silau tak pon pening kalau tengok dalam gelap lama2.. Tapi suami aku cakap dia suka ja dengan keyboard tu.. Dia kata keyboard gamers memang macam tu.. Ok fine.. Dah tak nak cakap ape dah.. Merajuk. Hahaha...

lepas tu disebabkan suami aku nak main game tu,.. dia ada tambahkan 8gb lagi.. setakat ni memang padu gila.. hehehehe..

anyway, thank you team monaliza kb mall yang sudi bantu kami.. Mmg awesome  sgt..


  ~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: